انرژی تجدیدپذیرrenewable energy - نیازهای روز
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نیازهای روز

انرژی تجدیدپذیرrenewable energy

    نظر

انرژی تجدیدپذیر

انرژی تجدیدپذیر یا انرژی برگشت‌ پذیر یا انرژی نو به انواعی از انرژی گفته می شود که منابع اصلی تولید آن قابلیت تولید مجدد در بازه زمانی کوتاه را دارد. با توجه به رو به اتمام بودن منابع انرژی تجدید ناپذیر استفاده از منابع انرژی تجدید پذیر می توان برگ برنده در مصرف انرژی باشد.

انرژی تجدیدپذیر یا انرژی برگشت‌ پذیر که معادل انگلیسی آن  Renewable energy است، به انواعی از انرژی اطلاق می شود که منابع اصلی تولید آن ها، بر عکس انرژی‌های فسیلی این توانایی را دارد که در زمانی نسبتا کوتاه دوباره تجدید شود. استفاده از این انرژی های تجدیدپذیر این روزها بسیا مرسوم شده است. این نوع انرژی در مقیاس های بزرگ و کوچک استفاده می شود. 

انواع انرژی تجدیدپذیر

انرژی خورشیدی

انرژی بادی

 انرژی آب (نیروی برق‌آبی)

انرژی زیست توده 

انرژی زمین‌گرمایی

انرژی جزر و مد

انرژی دریایی

انرژی امواج

در سال 2006 نزدیک به 20 درصد  از انرژی مصرفی دنیا از  انرژی‌های تجدیدپذیر حاصل شد. لازم به ذکر است سوختهای زیستی و انرژی زمین گرمایی به شدت در حال افزایش و گسترش می باشند . ویژگی اصی که باعث برتری این نوع انرژی نسبت به سوخت های فسیلی شده است در دسترس بودن در همه جای دنیا می باشد. اما سوخت های فسیلی فقط در نقاط خاصی از دنیا یافت می شوند. همچنین استفاده از انرژی های تجدید پذیر باعث کاهش آلایندگی محیط زیست می شود. ایران از سال 1391 به عضویت آژانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر درآمد. استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر می‌تواند باعث رشد  امنیت سیستم انرژی کشور شود. سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق، ساتبا، امور مربوط به انرژی های تجدید پذیر در ایران را به عهده دارد. و اخیرا به یکی از معاونت های وزارت نیرو تبدیل شده است و مدیر آن صادق زاده می باشد.